Kesänäyttelyn SAHIM-lehti on ilmestynyt

Kuvassa on pino punakantisia näyttelynjulkaisuja vaalealla taustalla

Teos tilassa, tila teoksessa -näyttelyn yhteydessä julkaistussa SAHIM-lehdessä (1/2023) syvennytään tilan ja taiteen suhteeseen. Lehdessä on näyttelyn taiteilijoiden haastatteluja, teoksia käsitteleviä tutkimuksellisia artikkeleita ja runsaasti kuvia.

Haastateltavina ovat näyttelyn taiteilijat Antti Oikarinen, Jussi Niva, Nina Roos ja Grönlund – Nisunen. Artikkelien kirjoittajina ovat Maria Laine (Kohtaamisia tilassa), Anna Lehikoinen (Kuinka konservoida jatkuva liike), Anne Kauramäki (Yksityisiä ja yhteisiä kokemustiloja), Aino Nurmesjärvi (Maalauksen tilalliset ulottuvuudet) ja Harri Vuoti (Muistojen linnakkeita – Pentti Lumikangas). Lisäksi julkaisussa on museonjohtaja Anna Hjorth-Röntysen alkusanat.

Sara Hildénin taidemuseo julkaisee tutkimuksellista SAHIM-lehteä (ISSN 1795-0910) etenkin kokoelmanäyttelyiden yhteydessä. Ensimmäinen SAHIM tuotetiin Alaston-näyttelyn yhteydessä 2004. Viime vuosina SAHIM on ilmestynyt noin kerran vuodessa.

• SAHIM 1/2023
  • ISSN 1795-0910
  • 73 s.
  • Tekstit suomeksi
  • 10 €
  • Myynnissä Sara Hildénin taidemuseossa

Lehdessä on näyttelyn taiteilijoiden Antti Oikarinen, Jussi Niva, Nina Roos ja Grönlund – Nisunen haastattelut.